Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Tuesday, November 23, 2010

Iman Ikut Ibu ke Office

Last Thursday & Friday, nursery bercuti sempena Hari Raya Haji. Pening kepala juga pada awalnya, fikirkan di mana nak tumpangkan anak-anakku. Lastly, minta husband tukar shift kerja kepada malam. So, pada hari Khamis & Jumaat minggu lepas, Mr Hubby tolong take care of Izzuddin (yang tak banyak kerenah, cuma gigih memanjat sana-sini), at least ada juga masa untuk Mr Hubby rehat. Kalau kedua-dua askar kecik tu ada di rumah, mau meletus perang, jenuh abahnya nak jaga. Me bawa Iman ke office.


Mula-mula kena "isi minyak" dulu, untuk meneruskan penerokaan di office ibu ni. Bawa bekal dari rumah, mee goreng saja. Tapi, abang Iman cakap, "Sedap, ibu". Sangat susah mencari kedai makan yang buka time ni, diorang semua raya lagi.

Then, mulalah aktiviti Iman, nama pun budak2, nak main saja dunianya. Yang paling best, dia suka sangat tengok Tom & Jerry dan Flash & Dash di Youtube. Ibu buat kerja manually saja, tak dapat nak guna komputer. Mr Hubby, kejap2 call, tanya hal Iman & Izzuddin yang sibuk nak cakap dengan ibu. Padahal, yang ibu dengar suara Izzuddin dok sebut "Ma...Ma...Ma" saja.

Ibu pun nak interprem juga kali ni..(terserlah dagu berlapis & lubang hidung ibu, kui2). The next Monday, Iman nak ikut me ke office lagi. Sorry sayang, this time cannot la, sekolah Iman dah buka, ibu bz..

No comments: