Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, October 29, 2010

Iqra'


Baru beli buku Iqra' ni tadi. Ada 6 siri. Me beli untuk mula ajar Iman baca al-Quran. Semalam, sambil dok blogwalking, terjumpa satu blog tu di mana anak dia umur 3 tahun lebih dah pandai baca al-Quran. Me "terpanggil" untuk mula ajar Iman dan kalau boleh Izzuddin sekali. Malam tadi, sambil layan Ulek Mayang kat TV9, ajak Iman baca buku. Skillnya pada tahap mengenal gambar sekarang. Bila tujuk huruf ABC or 123, dia tak kenal. Selama ini dia hanya menghafal, ikut lagu ABC dan 123 yang cikgu kat nurseri ajarkan. So, me kena mula mengorak langkah agar my sons tidak ketinggalan nanti. Dah mula terasa diri ini mengabaikan pendidikan anak-anak. Inilah dilema ibu bekerja.

InsyaAllah Iman, ibu akan sedaya upaya mengajar dan mendidik Iman dan adik di rumah.

2 comments:

Zana said...

biasa la working mothers..mana dan buat semua, uzma aku hantaq pi mengaji tiap2 petang, pi dgn anak pengasuh aku...kalau dan aku ajaq gak la skit2

kerengga said...

tu lah zana, aku risau sungguh bila anak aku tak kenal lagi even ABC or 123, apalagi alif be te (husband aku ajar Iman)