Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, December 23, 2010

Terima Kasih Abang (My Beloved Husband)

Entry kali ini dedicated especially to my dearie hubby. Sangat-sangat hargai pengorbanannya kali ini (me tahu dia takkan baca entry ini sebab dia memang tak pernah surf internet,tapi me tetap juga nak buat entry untuk dia). Dia sanggup korban bercuti tanpa gaji (gaji bulan ni kena potong 5 hari + point) jaga anak selama 5 hari disebabkan Taska UPM tutup dari 20-24 Dis 2010.

Actually, last week me dah beritahu Mr Hubby yang taska tutup dan me dah tak boleh cuti sebab annual leave cuma ada sehari lagi. Me minta dia tukar shift untuk kerja malam (siang boleh tolong tengokkan anak sambil buat taik mata.. :P). Hari Isnin, Mr hubby off day, so no problem. The next day, dia tak pergi kerja pada sebelah malamnya, so berdialog la kejap dengan dia..

Me : Abang penat ke jaga Iman dgn Izz? Kenapa tak gi kerja?
Hubby : Abang cuti 5 hari, member taknak tukar shift malam.
Me : Kan cuti Abang dah habis?
Hubby : Terpaksa potong gaji la, siapa nak jaga anak-anak
Me : gulp..?????

Apapun, hari ini dah hari ke-4 Mr Hubby babysit Iman dan Izz. Setiap hari, me bangun seawal jam 5 pagi untuk basuh pinggan, kemas rumah ala kadar, masak breakfast dan masak nasi untuk ketiga-tiga hero hatiku di rumah no. 59 Taman Harmoni, Bandar Tek. Kajang..huhuhu

1 comment:

Anonymous said...

ni yg nak kena bgtau En. Anuar