Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, July 14, 2011

Rahsiaku kini Milikmu???

Beralih arah sebenarnya. Dari Nutrimetics Skincare kepada Simplysiti.

Kenapa? Sendiri tanya, sendiri yang jawab. Me telah gunakan Nutrimetics sejak zaman undergraduate lagi, so dah berapa tahun ya (1999-2011)? See, loyal kan? Product Nutrimetics ok for me, masalahnya ialah agak susah untuk mendapatkan bekalan kerana stokis dan dealer product ini tak sebanyak AVON. Satu lagi, Nutrimetics memang terkenal dengan harga yang agak mahal jika tak ada offer, biasanya product skincare (White)yang me gunakan, jarang ada offer dan kadan-kadang tiada stok. So, cuba cari alternatif lain.

Try baca testimoni dan tanya pendapat kengkawan yang pernah guna, so me cuba buka langkah pertama membeli product Simplysiti. Product Skincare Simplysiti terdapat 3 kategori iaitu New Age (untuk kulit matang dan sangat kering, Bright (untuk yang inginkan kecerahan kulit) dan Acne (untuk yang ada masalah jerawat, acne dll).

Me dikurniakan kulit jenis kering. Alhamdulillah, jerawat agak sukar hinggap di muka. Cuma masalah kulit cepat muncul garis-garis halus, kedut dan gatal2. Dalam masa yang sama, nak juga cerahkan kulit muka kan, so me beli New Age Moisture Wash, Bright Toner dan Bright Simply 5 Cream (act as sunblock, foundation etc).

Kini dah 3 minggu gunakan product ini, kesan positif adalah nampak sikit-sikit sebab me tak gunakan secara rutin.. (mim alif lam sin)

No comments: