Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Thursday, October 27, 2011

Sengal

Sengal? Hahahaa, kalau orang utara, sengal ni macam sengal-sengal badan. Tapi belah selatan ni, sengal ni macam ni pun bermaksud sebegitu dan ada satu lagi maknanya, seumpama dengan "beng**g".

Geram betul dengan salah satu seksyen di pejabat pendaftar U**. Dah seminggu hantar borang, diam saja. So, me try call tadi untuk follow up status borang tu. Kata penyambut telefon tu, "Kami tak terima permohonan yang dihantar by post (a.k.a by despatch). Sebab ikut ISO, pemohon kena terus datang ke pejabat tuttttt utk hantar borang dan buku terus siap". So, agak bengang di sini, lalu me pun menjawab, "Habis tu, kenapa tak ada siapa pun dari sana call saya untuk maklumkan? Nasib baik saya call untuk follow up." Dia tak mengalah lagi, "Ini prosedur ISO, puan". Masalahnya, ada ku peduli you all punya prosedur? Banyak lagi prosedur lain yang nak dibaca.

Memang eloklah government tgh buat audit dan analisis untuk pengurangan staf untuk mengoptimakan perkhidmatan kerajaan. Kalau ramai staf, kerja pun tak jalan, tak reti2 nak bagi servis (emel pun ada, no tel pun dia minta kat borang tu buat apa???), baik cantas saja orang-orang macam ni.

No comments: