Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Monday, July 26, 2010

Hujung Minggu & Aku

Aku tidak kisah sebenarnya, sama ada wujud atau tidak pembaca untuk blog ku ini. Blog ini aku wujudkan hanyalah untuk aku menulis tentang perjalanan hidupku, meluahkan apa yang terbuku di hati...

Hari Sabtu lepas rumah aku dikunjungi oleh saudaraku yang terdiri daripada 2 family. Alhamdulillah, rumah aku mempunyai 3 bilik kosong (2 bilik di tingkat atas, 1 bilik di tingkat bawah), jadi muatlah untuk para tetamuku berehat, tidur, mandi, makan, etc. Harapan aku agar mereka selesa. Family abang sulongku bersama isteri dan 2 orang anaknya, Athirah dan Nabiehan datang dari Perlis. Dalam perjalanan ke Segamat, Johor untuk hantar kereta baru adik aku-Mitsubishi Evo yang dibeli kira-kira 2 bulan lepas. Family satu lagi adalah bapa saudara Mr Hubby, Pak Cik Jali, bersama isteri dan 3 orang anaknya dari Terengganu. Datang melawat their daughter yang baru 3 weeks belajar di UKM.

Pagi itu aku sibuk sangat. Aku bangun awal untuk sediakan sarapan pagi untuk semua orang dalam rumahku. Yang sempat aku sediakan hanyalah mee goreng + keripap goreng (frozen) + keropok keping goreng + teh panas + buah rambutan, manggis + kuih bahulu + nasi goreng untuk Iman dan Izzuddin.

Kedua-dua keluarga bertolak ke destinasi masing-masing sebelum jam 12.00 tengah hari. Semoga selamat sampai semuanya.

Lepas tu, apalagi..sempatlah aku zzzz kejap.

No comments: