Dina

Lilypie Third Birthday tickers

Friday, July 9, 2010

My New Hobby?







Entry kali ini tentang 2 pasang si ikan kapi. Aku beli ikan ni pada Isnin lepas, yang female RM1 je, yang male mahal sikit, RM1.50. Taukeh kedai tu cakap, ikan male ekor dia lagi cantik..tu yang mahal. Aku suka goldfish sebenarnya, dengan kaler oren keemasan, perut buncit, ekor terkodek-kodek. Tapi nak bela ikan emas ni renyah sikit. Kena letak gas oksigen la, kalau blackout habis la dia. So, aku start dengan ikan yang tak berapa remeh dululah. Iman pun suka, siap dia celupkan tangan dalam balang nak pegang fish...

Si ikan kapi ni bagi aku agak "pengotor" sikit. Dalam masa 24 jam, habis keruh air dibuatnya. Takkan tak tukar air, kang orang cop aku tuan yang pemalas pulak. Apapun layan je la gambar yang tak berapa clear dek flash..

No comments: